.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
باجناق ناطق در آستانه بی وزارتی؛
زمزمه های استیضاح وزیر راه
مسکن مهر که به گفته کارشناسان نزدیک به چند ده هزار میلیارد تومان سرمایه کشور را در ید قدرت خود گرفته بود، این روزها حال و روز خوبی ندارد. بعضی مواقع نام آن عوض می شود و برخی مواقع بی مهری های پیاپی مسئولین. شاید این نیز دلیل خوبی برای ورود کنندگان به پرونده استیضاح آخوندی باشد. اوضاع وزیر راه شاید از بی راهه ناخواسته استیضاح ورود کرده و او را تا آستانه بی وزارتی بکشاند.

 شمال نیوز: نماينده مردم نائين در مجلس در پي رسيدگي نشدن به علل سقوط هواپيماي آنتونف 140 در مسير تهران طبس اعلام كرد كه رأي خود را از وزير راه پس مي‌گيرد و از مجلس خواست كه آخوندي را استيضاح كند.

به گزارش ايسنا، حميدرضا طباطبايي نائيني در نطق ميان دستور خود در جلسه علني ديروز مجلس، گفت: در 19 مردادماه سال گذشته هواپيماي آنتونف 140 در مسير تهران طبس چند دقيقه پس از پرواز در حوالي مهرآباد سقوط كرد و 40 نفر از هموطنانمان در آتش سوختند و جان باختند.

او ادامه داد: 10 روز پس از اين حادثه با توجه به اطلاعاتي كه از اين نوع هواپيما داشتم و سوابق متعدد سوانح آن كاملاظ روشن بود كه علت وقوع حادثه چيست.

سوالي از وزير راه و شهرسازي مطرح كردم كه علت اين حادثه چيست و چه برخوردي با متخلفين بروز آن صورت گرفته است? وزير راه در كميسيون عمران حضور پيدا كرد و اظهار داشت بررسي كميسيون حوادث و سوانح تا دو هفته آينده مشخص شده و برخورد لازم انجام خواهد شد.

او افزود: متأسفانه اين كار صورت نگرفت و هنوز علت سقوط هواپيما به كميسيون عمران اعلام نشده در حالي كه به رئيس جمهور و كميسيون مربوطه اعلام شده است. سوال اينجانب به صحن علني فرستاده شد، اما به علت تعدد سوالات اين سوال در اين دوره مجلس مطرح نشده است.

حميدرضا طباطبايي در توضيح علت سقوط هواپيماي آنتونف گفت: ساخت اين نوع هواپيما در كشور طراح از سال 76 شروع شده و اشكالات متعددي در موتور اين هواپيما وجود داشته، از سال 83 دو فروند آنتونف مونتاژ شده در ايران كه براي حمل و نقل مسافر به كار گرفته شد بعد از 20 ماه با اولين حادثه در فرودگاه اراك مواجه شد و مجموعاظ دو فروند هواپيماي ساخت اوكراين و دو فروند هواپيماي مونتاژ شده دچار حادثه شده كه منجر به كشته شدن تمامي سرنشينان آن شده است.

اين نماينده مجلس تأكيد كرد: آيا با وجود سوانح متعدد براي اين نوع هواپيما و همچنين گزارشات متعدد مهندسين پرواز مبني بر وجود خوردگي در موتور هواپيما و عدم كارآيي موتور در مناطق گرم و مرطوب باز هم اجازه تمديد مجوز اين هواپيما را سازمان هواپيمايي كشوري داشته است? سازمان هواپيمايي كشوري به شركت بهره‌بردار اين هواپيما اعلام نموده كه پرواز اين هواپيما حداكثر تا دماي 35 درجه سانتيگراد مجاز است. در حالي كه در روز سقوء دماي هواي مهرآباد 37 درجه بوده و هواپيما 250 كيلوگرم بيش از حد مجاز وزن داشته است.

طباطبايي گفت: با تحقيقاتي كه اينجانب انجام داده‌ام رئيس سازمان هواپيمايي كشوري علي‌رغم اطلاع از اشكالات متعدد اين هواپيما به علت ضعف در مديريت تسليم فشارهاي وارده براي تمديد مجوز پرواز اين هواپيما و باعث بروز فاجعه‌اي بزرگ و نابخشودني شده است. حتي در موارد مشابه به هواپيماي بالاي 25 سال عمر و بيش از 160 هزار ساعت پرواز مجوز داده است.

او خطاب به وزير راه گفت: چرا با گذشت بيش از هشت ماه از سقوط علت بروز حادثه را مشخص نمي‌كنيد? چرا با متخلفين برخورد نشده است?

او ادامه داد: شخصاظ از رأي اعتمادي كه به شما داده‌ام منصرفم و از همه نمايندگان تقاضا دارم گزارش سازمان بازرسي كل كشور درباره سقوط اين هواپيما را مطالعه كرده و با توجه به اهميت موضوع و ابعاد آن و جهت جلوگيري از تكرار آن با سلب رأي اعتماد از وزير راه نسبت به استيضاح وي اقدام نماييد.


عدم سرعت مطلوب طرح مسکن مهر

مسکن مهر که به گفته کارشناسان نزدیک به چند ده هزار میلیارد تومان سرمایه کشور را در ید قدرت خود گرفته بود، این روزها حال و روز خوبی ندارد. بعضی مواقع نام آن عوض می شود و برخی مواقع بی مهری های پیاپی مسئولین.
شاید این نیز دلیل خوبی برای ورود کنندگان به پرونده استیضاح آخوندی باشد. اوضاع وزیر راه شاید از بی راهه ناخواسته استیضاح ورود کرده و او را تا آستانه بی وزارتی بکشاند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.